Het zomerevenement 2023 wordt gehouden in Medemblik. Het programma is bijna in kannen en kruiken en het wordt weer een sportief en vooral gezellig weekend met korte baan wedstrijden op vrijdag met na afloop een borrel (de ‘happen’ gesponsord door Rake Rigging), sprintwedstrijden voor de wedstrijdklasse op zaterdag en voor de toerzeilers een bezoek (met boot!) aan het stoomgemaal Vier Noorder Koggen/het Nederlands Stoommachine Museum met aansluitend een steigerlunch op vogeleiland de Kreupel. ’s Avonds is er het Marieholm diner en op het terras live muziek. Op zondag een langebaanwedstrijd annex toertocht. Het programma laat volop ruimte om te borrelen, bij te kletsen, elkaars boten te ontdekken, Medemblik te verkennen, etc.

De inschrijving is inmiddels gesloten. Wil je toch nog deelnemen neem dan contact op met Maarten Rader, commissaris evenementen (contactinformatie)

Programma per dag:

Vrijdag 30 juni:
Zowel de wedstrijdklasse als de toerklasse zeilt 4 kortebaan-wedstrijden (van ieder circa 45 minuten). Na afloop een borrel (de ‘happen’ gesponsord door Rake Rigging)

Zaterdag 1 juli:
De wedstrijdklasse vaart 6 sprintwedstrijden (van ieder circa 30 min).
De toerzeilers brengen (met boot!) een bezoek aan het stoomgemaal Vier Noorder Koggen / het Nederlands Stoommachine Museum met aansluitend een steigerlunch op vogeleiland de Kreupel.
’s Avonds is er het Marieholm diner en op het terras live muziek.

Zondag 2 juli:
De wedstrijd- en de toerklasse zeilen een langebaanwedstrijd annex toertocht (circa 150 min).
Afsluitend vindt er natuurlijk de prijsuitreiking plaats.

Het programma laat volop ruimte om te borrelen, bij te kletsen, elkaars boten te ontdekken, Medemblik te verkennen, etc. We liggen in de stad met de boten voor cafe Brakeboer.

Gedetailleerd programma

Ligplaatsen voor deelnemers:

Documenten:
Gedetailleerd programma
Informatie toertocht zaterdag
Notice of Race
Sailing Instructions: Zie Marieholm Notice Board 2023 WhatsApp groep.
Lijst van deelnemers