Afgelopen donderdagavond hadden we een webinar over de HT-race georganiseerd. De HT-race is de jaarlijkse race tussen Harlingen en Terschelling. De ene dag heen en de andere weer terug. Het is een geweldig leuke race; al die schepen op het Wad. Vorig jaar deden we met 16 boten uit de vereniging mee. De race is ook uitermate geschikt voor beginnende wadzeilers omdat de HT-organisatie zorgt voor goede begeleiding.

Michiel Veldkamp opende het webinar met een excuus dat de link naar de vergadering per mail was gestuurd. Er zijn problemen met de nieuwsbrief provider van de vereniging. Wouter Versluis besprak de getijde informatie, hij heeft daarvoor de presentatie van verleden jaar aangepast.

Om 9.30 kwam Ralph Wallingh van de wedstrijdleiding van de HT online. Naar aanleiding van de chaos van verleden jaar heeft de HT organisatie de wedstrijdleiding uitbesteed aan Frisia uit Grou, deze Koninklijke watersportvereniging heeft ruime ervaring in het organiseren van zeilwedstrijden. De banen voor de heen- en terugreis zijn nu eenduidig beschreven. De geplasticifeerde kopie op A3 van de hydrografische kaart wordt niet meer verstrekt.

Wouter vervolgde zijn verhaal met aandachtspunten, tips and tricks, soms aangevuld door Michiel. Er zijn de volgende zaken uitgesproken:

• als we met meer dan 10 boten zijn graag een eigen start
  • het bestuur stelt prijzen beschikbaar voor de snelste boot onder de IF’s met buitenboordmotor en voor de snelste IFe/M26/M32/M33 (inboord motor).
  • er wordt gevaren op SW rating van de HT organisatie
  • ga geen wedstrijd varen tegen andere klassen en respecteer het wedstrijdregelement
  • gemeenschappelijk eten op Terschelling.

De presentatie staat HIER