De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus maken het onmogelijk ons Zomerevenement van 3 – 5 juli te organiseren in Durgerdam. Zeilvereniging Het Y heeft alle evenementen tot 1 september geannuleerd. Natuurlijk nemen we als NMV onze verantwoordelijkheid en hebben we de voorbereidingen stopgezet: het Zomerevenement 2020 gaat niet door.

Pampusregatta alternatief

We hebben ons als bestuur besloten te richten op deelname met zo veel mogelijk boten op de Pampusregatta van 5 en 6 september. Deze regatta gaat vooralsnog door en het weekend erop staat de NK ORC4 in Muiden gepland. De Pampusregatta is een laagdrempelig evenement op het IJmeer met zowel een SW-klasse als ORC-klassen. De wedstrijdorganisatie is professioneel maar de regatta is ook geschikt voor beginnende wedstrijdzeilers uit onze toerklasse. Het water is ruim en deelnemers kunnen het zo spannend maken als zij zelf willen.  Zaterdagsavond is er een ‘Coronaproof’ walprogramma. De Pampusregatta wordt georganiseerd door Zeilvereniging het Y dit jaar vanuit de Marina Muiderzand in samenwerking met Zeilvereniging Flevomare

Inschrijving vindt plaats via www.Pampusregatta.nl. Meer informatie volgt.