We gaan in dit webinar dieper in op het varen op stromend water, ter voorbereiding van de Harlingen-Terschellingrace 2023 (1-2 juni).

Wedstrijdleider Frank Havik vertelt over de race die dit jaar zijn 75e jubileum viert. Aan bod komen de jubileumactiviteiten en veiligheidsmaatregelen die de organisatie neemt en de voorbereiding bij de start volgens het Time to Distance-principe. Er zal dit jaar op zeker gespeeld worden zodat iedereen op tijd in Terschelling is voor de festiviteiten.

Wouter Versluis vertelt uit zijn ervaringen en geeft een compleet overzicht van start tot finish. Voorbereiding  en op elk moment weten waar je bent en wat de stroming doet zijn belangrijke aspecten van zijn verhaal. Adri van de Velde stelt vragen.

Michiel Veldkamp vertelt over de ronding van de kardinale boei in de Stortemelk verleden jaar. Omdat hij laat bij de boei was was de stroming flink toegenomen en was het bijna onmogelijk de boei in een keer te ronden. Hij  maakte een reconstructie van die situatie en vertelt wat volgens hem dé manier is om een boei op stroom te ronden. Adri reflecteert.

Verleden jaar hadden we een recordaantal van 9 boten die meededen aan de HT. We hopen deze jubileumeditie weer op een ruime deelname van Marieholms. Inschrijving tot 18 mei. De HT race is ook geschikt voor beginnende wadzeilers.