Home Forums Discussies Kennisbank Juiste P-maat Marieholm IF Reageer op: Juiste P-maat Marieholm IF

Pieter
Deelnemer
Aantal berichten: 4

Hoi Adri,

Dank. Het Selden profiel is inderdaad de C126. Ik heb gekeken naar de rigdata van de laaste IF masten die Selden heeft gemaakt. Heb ook nog met mijn collega Marcel de Jong van Masten en zo gesproken. Die had het ook over 8850.

Maar ik heb gisteren de hele zweedse klasse voorschriften zitten napluizen en daar is 8750 telkens de maat. Dus daar ging ik ook vanuit.  Hagoort Sails werkt ook met een max P van 8750.

Op de bovenstaande tekening staat de maat dus ook niet helemaal goed volgens mij, want daar staat 8760. Ik denk dat op die tekening ook de SPL maat niet juist is aangegeven, want die moet volgens mij 2560 mm zijn en niet 2650. Ik kom in de Zweedse klasseregels een maat tegen van 2530 mm, maar dat is waarschijnlijk alleen de boorm. De boom in het beslag mag denk ik 2560 zijn.

Als je dit nog even voor mij zou willen bevestigen, dan zal ik een set correcte Rigdata maken voor de IF mast en je daar ook een kopie van toesturen, dan heeft zowel de klasseorganisatie als Selden een correcte set.

Heel veel dank voor je snelle antwoord.