Home › Forums › Discussies Kennisbank › Accenutueren Marieholmlogo in de romp › Reageer op: Accenutueren Marieholmlogo in de romp
Dank voor je antwoord Rene. Ik heb het logo inmiddels wit gemaakt met waterlijntape en scalpel-mes. Die tape was volstrekt niet rekbaar, maar lijkt goed te houden.
Inmiddels heb ik ook iets anders gedaan. Ik heb het logo met een A4 afgedekt. Daarna heb ik met een stift de contouren overgenomen. Die tekening heb ik ingescand en ingeladen in Powerpoint. Vervolgens heb ik met powerpoint tools de vorm netjes strak overgenomen en die vorm in een paar file-formaten naar een sticker-leverancier gestuurd; Superletters.nl. Steven de Hullu van Superletters.nl heeft me ook de bootnaam in plak-vinyl geleverd en die zit er na vier jaar nog perfect op. Bij wijze van proef heb ik de logo’s in vier verschillende kleuren besteld; wit, rood, blauw en goud-metallic.
De manier van opnemen van de vorm geeft wat onzekerheid. in drie dimensies is het logo afgerond. Daardoor is het overnemen op papier een beetje een onzeker proces. Ik hou er daarom rekening mee dat de eerste bestelling nog niet perfect is en het ontwerp wat moet worden aangepast. Is het ontwerp eenmaal goed dan is dit een goedkope en gemakkelijke manier om de M op te vullen lijkt me. De 12 logo’s die ik bij wijze van proef heb besteld kosten samen 18 Euro excl BTW. Voor ca 1,50 heb je een gemakkelijke manier om het logo te vullen. Het materiaal blijft ontzettend goed zitten; de naam zit al vier jaar in weer en wind .
Wanneer ik vind dat de vorm goed past zal ik de file beschikbaar maken. Wellicht ook handig voor andere toepassingen dan het kleuren van het logo.