Home Forums Discussies Kennisbank Uitgebreide stuurautomaat inbouwen Marieholm 26 Reageer op: Uitgebreide stuurautomaat inbouwen Marieholm 26

Anoniem
Inactief
Aantal berichten: 187

Hallo Michiel, je kan hem zo langzaam en zo snel zetten als je wilt, heel simpel door de respons aan te passen, er zijn 9 respons afstellingen. Van heel langzaam tot heel snel, stroomgebruik is niet hoog, ik denk vergelijkbaar met een st1000/2000, afhankelijk van de respons afstelling, ik heb een enkele 70 ah accu, en die staat nooit lang aan een 3 ah druppellader na een dag zeilen.

De tillerdrive is waterdicht, ook de stekkers (ip67 dacht ik) de zwarte bandjes zijn tywraps om de kabel netjes weg te houden.

Wat je ziet zijn juist wel vlaagjes, maar erger gemaakt door te zeilen met wat druk in de zeilen, hij reageert daar heel mooi op om de boot echt op koers te houden. Ik heb nog wel een filmpje waar ik steeds opzij werd gezet door korte golven, en dat de automaat mooi reageert daarop. Maar je kan alles af stellen naar wens, er zijn veel afstellingen waar je mee kan spelen.

In het begin van dit filmpje zie je er wat van, en bijna alles in dit filmpje is op de stuurautomaat gedaan: