Home Forums Discussies Kennisbank Gennaker Marieholm 26 Reageer op: Gennaker Marieholm 26

Anoniem
Inactief
Aantal berichten: 17

Hallo, Ik ga voor de Code Zero. voor een Code Zero op een boom heb je wel een waterstag nodig i.v.m. de hoge spanning die op het voorlijk gezet moet worden. Die krachten zijn bij een genaker veel kleiner. Mijn IF heeft geen preekstoel. Het dekoog heb ik aan het puntbeslag gebout. Schroefdraad getapt en geborgd met een moer. De beugel bij Michiel zou volgens de montage instructie van Winchard verkeerd om zitten. De Winchard ring kan iets verder dan vertikaal open waardoor hij niet in lijn met het voorlijk komt te staan. Bij verkeerde montage werkt deze dan als een hefboom waardoor je de boel stuk trekt. Voor nu foto’s van het beslag wat inmiddels gemonteerd is. Voor de montage heb ik drie uitsparingen moeten maken in het polyester voor de boutjes met moeren. De bovenste twee schroeven en de onderste aan de voorkant heb ik vervangen voor iets zwaardere en langere omdat daar de meeste kracht op komt. De grootste kracht komt bijna haaks op de staven te staan waardoor ik verwacht dat het geheel sterk genoeg is.

Ik ga de Code Zero voeren op een Furler. Het plan is om Een 010S Furler van Beau Marine te bestellen in Nieuw Zeeland. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Wordt vervolgd………Boegbeslag