Home › Forums › Discussies Kennisbank › ervaringen met ankers? › Reageer op: ervaringen met ankers?
Ineressante info over ankers: https://view.publitas.com/on-deck/plastimo-catalogus-2019-2020-gb/page/168-169
Lering: De keten is zo zwak als de zwakste schakel. Het heeft weinig zin om 200 euro aan een anker uit te geven als je ankerlijn naatje is.
Ik heb gekozen voor behoud van mijn huidige configuratie vanwege de geringe prijs (40 euro ipv 200), het geringe ruimtebeslag en de behoefte aan een 2e hulpanker bij extra zware omstandigheden (al heb ik in die omstandigheden waarschijnlijk allang een haven opgezocht).
Tegen de achterwand van mijn achterbakskist heb ik een stel klampen gelamineerd waarin het anker hangt. Voor geïnteresseerden kan ik een foto maken daarvan. Als het echt op snelheid aankomt kan het anker of voorin de punt of thuis blijven. Ter bescherming van de vrijboord heb ik verzonnen rubberen doppen te maken op de uiteinden van de stokken. Liever een zwarte veeg dan een diepe kras.