Home › Forums › Discussies Kennisbank › Project: inbouw Nanni N2.10 in Johanna (M26) › Reageer op: Project: inbouw Nanni N2.10 in Johanna (M26)
Toen was de motor bijna klaar om proef te draaien!
IJsbrand heeft de nieuwe schroef gemonteerd:
En ik heb het brandstof fijn- en groffilter vervangen, en een nieuwe impellor geplaatst. Zo goed en kwaad als het ging heb ik geprobeerd brandstof in de slangen te pompen en te laten lopen. Een gepruts met kleine trechtertjes en hulpslangetjes maar het leek oké.
Met een tuinslang op de wierpot was het moment daar. We draaien de sleutel om en … hij start meteen!
Om na een paar seconden weer af te slaan. Lucht in de dieselleidingen. Het Delphi filter wilde niet goed vullen.
Om een lang verhaal kort te maken. Met hup van IJsbrand bleef, na een hele middag gepruts met extra diesel, doorblazen van slangetjes en vol laten lopen van slangen, als enige verdachte het Delphi filter zelf over. Dit heb ik dus weer uit elkaar gehaald en ontdekt dat ik per ongeluk twee rubberen afdichtringen had geplaatst (het oude vergeten te verwijderen). En IJsbrand ontdekte dat de verschillende aansluitingen niet goed vastzaten. Oeps.
Het filter weer goed in elkaar gezet, volgepompt met diesel, ontluchting op de motor open … en weer starten om te kijken of we hem zo vol kunnen trekken. Dat ging een keer of 3 en toen hield de accu het voor gezien. Die ook maar meteen vervangen.
Uiteindelijke startte hij goed en draaide mooi rond 🙂 Nu hopen dat alles goed functioneert in het water.
Na de motorperikelen de romp maar weer eens gepolijst en gepoetst en de boot in de antifouling gezet en inmiddels is ze bijna klaar voor de tewaterlating. IJs en weder dienende volgende week.