Home Forums Discussies Kennisbank HPX butyltape om schroefgaten gaten in dek en kajuitdak af te dichten Reageer op: HPX butyltape om schroefgaten gaten in dek en kajuitdak af te dichten

Hans ten Cate
Deelnemer
Aantal berichten: 147

Terwijl ik het bericht verzond bedacht ik nog dat ik jouw oplossing overwogen heb. Ik heb het bewust niet gedaan omdat ik bang was dat ik het kokertje van epoxy, dat ik uiteindelijk op jouw manier zou maken, bij het aandraaien van de moeren weer kapot zou maken; zou gaan kraken.

Ik heb bij de reparatie van een surfplank zelf wel pluggen gemaakt in een overmaats geboord gat. In dat gat stopte ik een schroef met een laag vaseline, gerold in een glasmatkoker die weer gedrengt was in epoxy. Na opdrogen van epoxy kon de schroef door de laag vaseline weer los worden gedraaid en kon ik daarna vast schroeven wat ik vast wilde schroeven.

Verschil met het vastzetten van de rail is dat de plug in de surfplank diep het schuim in ging en dat de plug niet werd geplet door aan de ene kant een rail en aan de andere kant strip met moeren. De plug was de moer die een geheel ging vormen met het dek.