Home Forums Discussies Kennisbank Speling in roerophanging Reageer op: Speling in roerophanging

Hans ten Cate
Deelnemer
Aantal berichten: 147

Mee eens Arno ! Dank voor je reactie.

Heb je de bussen opgeboord of geruimd voordat je kunststof lagers hebt geplaatst ? Zo ja hoe heb je dat gedaan:

• terwijl ze gemonteerd waren ? –> ik heb geen boormachine bij de bussen gehouden, maar ik vraag me af of daar plaats voor is…
  • eerst van de boot gehaald ? –> hoe kom je bij de bevestiging van de onderste bus, ik heb het niet bekeken, maar die zit lijkt me erg ver in de bilge en nog onder de schroefas ook.

Welk materiaal heb je gebruikt en welke maten heb je toegepast ?

Ik heb je suggestie ook overwogen. Het is iets dat ik zelf redelijk gemakkelijk zou kunnen realiseren; ik heb een draaibank en ik heb Delrin en Nylon en zou dus gemakkelijk een bus kunnen maken. Zou het een idee zijn om de ring en bus in een stuk materiaal te combineren ?

Omdat pennen en bussen van Olijfje verder niet versleten leken en de nieuwe rubbers het probleem van speling hebben opgelost heb ik besloten eerst eens te zien hoe lang de oorspronkelijke constructie weer meegaat. Moet ik al snel weer de rubbers vervangen dan ga ik jouw oplossing ook toepassen. Blijft het goed dan laat ik het lekker origineel.

Bedoeling van het stuk was tweeledig:
– laten zien dat het onderhoud aan de ophanging simpel is zolang de boel niet is versleten
– laten zien hoe het oorspronkelijk zat en welke maat rubber je moet aanschaffen als je voor een reguliere oplossing gaat.

Groet, Hans ten Cate