Home Forums Algemeen Van Marieholm IF, naar Marieholm 26 Reageer op: Van Marieholm IF, naar Marieholm 26

Jeroen
Deelnemer
Aantal berichten: 277

Op Zondag word er niet geklust op de werf, en Maandag was ik ziek.
Dat waren dus 2 kostbare dagen verloren om nog de kilorace te halen.

De Dinsdag die daarop volgde, heb ik het blok schoongemaakt in voorbereiding om de cilinderkop weer te monteren.
Een nieuwe pakkingschraper maakte dat klusje toch wel een stuk plezieriger.

Ondertussen hebben we de waterlijn aangepakt, deze moest klassiek rood worden, kleurcode DC857.
Condities waren niet ideaal die dag om te schilderen, wat koud, winderig en kleine buien.
Dus het moet een keertje overnieuw, maar voor nu vele malen beter dan wat het was.

Daarna verder gegaan met de mast, deze was nogal groen uitgeslagen, net als de lijnen die erin zaten.
Ook hebben we een nieuwe voorstag laten maken om de furlex te vervangen, we hebben onze nieuwe zeilen bij de inruil behouden.
En de voorzeilen zijn allemaal zeilen met leuvers, bovendien vind ik het ook prettiger zeilen.
De zeilen die bij Våghals zaten, waren niet veel meer, van de Genua was het achterlijk afgescheurd, en het grootzeil met zeilnummer 324, was ook al een aantal keren gerepareerd

Een belletje naar de tuiger, en na opmeten konden we de nieuwe voorstag en spanner al bij hem ophalen!

In dat uurtje ook nog nieuwe lijnen door de mast gehaald.

Eenmaal thuis waren de pakkingset, momentsleutel al klaar voor de volgende dag.