Home › Forums › Algemeen › Van Marieholm IF, naar Marieholm 26 › Reageer op: Van Marieholm IF, naar Marieholm 26
Våghals , is per trailer naar ons gekomen, en Sjöfn is met diezelfde trailer weer terug gegaan.
In de slingers om op een bok gezet te worden:
Als je een nieuwe boot hebt, is het eerste wat je doet, afgezien even eerst de boot knuffelen, alles leeghalen, inventariseren, en schoonmaken!
Mijn vrouw is met de binnenkant begonnen, en ik ben begonnen met de romp schoon te maken om daarna te polijsten.
Ook ben ik begonnen om de waterlijn te schuren want die zag er niet meer uit, en de ene kant had een andere kleur rood dan de andere kant.
Polijsten
Tijdens:
Na:
Hierna komt nog een stap om de glans er echt weer terug erin te krijgen.
Toen ik klaar was met het grove polijstwerk, heb ik de dieseltank eruit gehaald om te kunnen reinigen.
Na een intense dag van schoonmaken, polijsten, schuren en inventariseren, hadden we een beter idee, van wat er moest gebeuren.
Toen we thuis kwamen was het onderhoudspakket wat ik had samengesteld voor de Volvo Penta MD5a afgeleverd, dus daar konden we de volgende mee aan de gang.
Dat bestond uit, nieuwe olie, filters, v-snaar, nieuw opvoerpompje, koperen ringen, etc. Later bleek dat we nog wat meer nodig hadden om de md5a weer te laten lopen.