Home Forums Discussies Kennisbank Type genuarail en plaats van rail voor high-aspect-fok Reageer op: Type genuarail en plaats van rail voor high-aspect-fok

Hans ten Cate
Deelnemer
Aantal berichten: 132

Dank voor je bijdrage Peter; sorry dat ik wat laat reageer. Ik heb inmiddels Pfeifer 25mm-rails gekocht; die ziet er exact zo uit als de genuarail die al op de boot zit. Tot nu toe heb ik alleen nog maar met de nieuwe rail over de boot gelopen en gekeken hoe en waar ik m ge plaatsen. En inderdaad zijn ook bij Olijfje de RVS C-type rails precies boven de latjes geplaatst waaraan de kastwandjes vast zijn geschroefd. Ik heb gewoon kijkend en voelend onderdeks nog geen enkel moertje kunnen ontdekken. Ik overweeg nu om de rail iets langer te maken en iets verder naar binnen naar de kajuitwand te plaatsen. Punt van twijfel is nog dat dan de moeren in het zicht gaan zitten. Alternatief is natuurlijk om de nieuwe rail over de positie van de oude rail te plaatsen. Maar dan zit ik opnieuw met de lat voor de kastjes. Wellicht kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen….

Groet, Hans ten Cate