Home Forums Discussies Kennisbank Dek-rompverbinding in reprise; Reageer op: Dek-rompverbinding in reprise;

Jeroen
Deelnemer
Aantal berichten: 277

In de eerste post van mijn how to, staat een klein stuk geschreven over wat er precies gebeurd, dat komt overeen met jou tekening. Wellicht heb ik de verkeerde bewoording gebruikt, en eigenlijk achteraf kan ik wel begrijpen waarom mensen dat niet snappen.
Schrijven is niet mijn beste kwaliteit helaas, in mijn topic op het zeilersforum zijn er meer die erop in gaan.

Deze knie is door Tord Sundén later getekend, en de tekening ervan kan je vinden in de klasseregels (de oude niet vertaalde versie met de tekeningen erin) Ik las ergens in een interview, dat hij achteraf te zien, beter de versteviging direct vanaf nieuw had toe kunnen passen.

Ik zou je nog wel willen aanraden om ook de achterzijde van het divinycell basisplaat te lamineren, dat maakt de basisplaat een stuk stijver.

Het andere schot lamineren kan je doen, helpt allemaal mee natuurlijk!
Maar in principe is de knie meer als voldoende.
Bij mijn boot staat de verstaging goed aan, omdat ik vaak in meer wind zeil, en de boot, en dek/romp verbinding geeft geen krimp.

Mooi werk allemaal Hans, mijn complimenten, en je schrijft er ook leuk over, een aanwinst voor de vereniging!