Home › Forums › Discussies Kennisbank › Dek-rompverbinding in reprise; › Reageer op: Dek-rompverbinding in reprise;
Jouw eerder bijdrage heeft me zeker ook meegeholpen ! Ik vond alleen nergens een verklaring voor wat de vastgelamineerde driehoek tussen dek en romp nu precies zou doen en ben dus gaan zoeken. Of wat ik heb over de krachtverdeling heb gedeeld nu echt DE waarheid is weet ik niet zeker. Maar de paar lagen glasvezel over een stuk Divinicel naar het dek kunnen naar mijn gevoel niet zo sterk zijn dat twee wanten die in rust al op tientallen procenten van de breeksterktte zijn gespannen weer helemaal vast blijven zitten. Dat vroeg wat mij betreft over wat uitleg; uitleg die je mogelijk ook kunt gebruiken wanneer je het nog beter wilt fixen.
Een van de dingen die ik in Olijfje nog wil aanpakken is de indeling van de kasten. Dat lijkt me een mooie gelegenheid om naast het hoofdschot ook de andere kastwand steviger te maken en die aan de romp te verbinden. Dat is niet klasse-conform, maar voor een IFE maakt dat vind ik niet uit. Mocht het naad in de deknaad zich onverhoopt ooit verder naar achteren toe uit willen breiden dan zou dat denk ik extra helpen om dat te voorkomen. Of maak ik de boot daarmee te stijf en haal ik me andere problemen op de hals ?
Hans ten Cate