Home Forums Discussies Kennisbank Meten is weten – het Calypso avontuur Reageer op: Meten is weten – het Calypso avontuur

Auke
Deelnemer
Aantal berichten: 9

Leuk project!
Calypso levert zelf toch ook apps waarmee het apparaat uitgelezen kan worden? Met een goedkoop tabletje of een oude telefoon waarop deze app kan installeren ben je dan toch veel sneller klaar?

Zelf ben ik bezig met een aantal displays in combinatie met een Arduino. Ik heb drie daglicht afleesbare (OLED) displays gekocht van 2,5 inch, waarop ik de GPS heading, snelheid en positie wil weergeven. Elk display krijgt zijn eigen sensoren (eigen GPS, magnetisch fluxgate kompas, etc) Mogelijk werkt de Calypso windsensor via bluetooth ook met een Arduino, dat ga ik eens uitzoeken.
De bedoeling is dat de displays op een balk komen welke in de gootjes van het toegangsluikje past, waardoor het geheel na gebruik geheel kan worden weggenomen. Geen gaten boren in de boot etc.

Uiteraard zal de Arduino ook geprogrammeerd moeten worden, maar dit is kinderspel en talloze open-source voorbeelden te vinden op internet.
En het voordeel is dat een Arduino met alle verschillende sensoren en displays heel weinig kosten, dus erg leuk om er mee te experimenteren.
Wanneer ik vorderingen maak zal ik het uiteraard hier op het forum delen 🙂