Home Forums Discussies Kennisbank Nieuwe kastjes en hemeltje projectje Reageer op: Nieuwe kastjes en hemeltje projectje

Anoniem
Inactief
Aantal berichten: 187

Ik heb de hoofdschotten, en de gedeeltes waar de knieverstevigingen zitten geschilderd.

De romp en waar de mastvoetondersteuning loopt, geschilderd met De IJssel double coat lak zijdeglans ral9001, en de hoofdschotten met een 1 componenten verf in dezelfde kleur.

Het gedeelte waar de ramen zitten, schilder ik, als we het dek gaan schilderen.

Want dan moet alles eraf incl de ramen.

De gefineerde panelen heb ik 5x gelakt in een 1 component, ook zijdeglans.

Daarna de bakboordkant erin gezet, ik twijfel nog over de deurtjes versus een webbing net.

Het witte randje verdwijnt achter een hoeklatje, die straks met klittenband vast zit, in geval je dingen moet demonteren.
De kleur lijkt op de foto wat verschillend, maar dat is in het echt niet zo, komt vast doordat het voorluik open (lichtinval)
Het is mooi licht en fris ogend vind ik, ik wist niet of ik het mooi zou gaan vinden, maar ik vind het wel geslaagd.

Over het tafelblad twijfel ik ook nog, een mooi wit geschilderd blad, of een mooi gefineerd blad met b.v kersen of wortelhout fineer.

Stuurboordkant volgt snel, het hemeltje volgt over een paar weken.

De bedoeling is ook om de rest te doen in dit fineer, en dat word denk ik een winterprojectje.