Deelname Marieholm IF’s aan ONK ORC4 Muiden groot succes!

//Deelname Marieholm IF’s aan ONK ORC4 Muiden groot succes!

Sister Ray van Hans Verdeel wint afgetekend in een veld van 24 deelnemers. Drie van de vier deelnemende IF`s eindigden op de plaatsen 1,5 en 6.

Vrijdag tijdens de verplichte middenlangebaan werd de toon al gezet door een duidelijke overwinning van de SisterRay in een zeer wissellend verlopen race, die begon met licht weer aan de wind en tijdens het spirak schoof het hele veld weer in elkaar door opkomende wind.
Zaterdag vier pittige races up/down in middenweer met veel wisselingen aan de top behalve dan bij SisterRay. Yansa en eeve deden ook goede zaken en zaten rond de derde en vijfde plaats.
Zondag lichter weer en drie up/down races waar SisterRay alleen maar haar positie versterkte en Yansa en eeve van plaats wisselden.
Bas de Natris met z`n Hippo zat in de achterhoede en had ook nog pech met zijn fokkeval.
Ook de onderlinge strijd was er niet minder om en het gebeurde twee keer dat de drie kemphanen tegelijkertijd de bovenboei ronden, met spannende spirakken als gevolg.
Daarnaast was het natuurlijk een galerij van bootjes van “enige” leeftijd die optimaal en met veel liefde en tijd gekoesterd worden zoals we dat zelf herkennen in de Nederlandse Marieholm Vereniging. Sommigen met verrassende prestaties zoals een Samourai MK1 (nooit van gehoord) die het de IF`s nog knap lastig maakten of een mooie Elvstrom 1/4ton die aan de wind hard en hoog ging, Verder warenen er Hylke Steensma met zijn BlackPearl, een Extra Paulette , een Zeeton, Sprinta en Sprinta Sport. Peter Sluimer was er met z`n prachtige Minitonner, en een plakhouten romp van Dick Zaal en de zeer snelle Robber 3E. Alle werden duidelijk net zo fanatiek werden gevaren als de IF.
En dat alles verenigd in één klasse die het mogelijk maakt tegen elkaar te racen, wat ons betreft een aanwinst in de racekalender. Het lastige tijdens deze races was dat je geen enkel idee hebt hoe hoe je positie is in het veld terwijl dat met de eenheidsklasse zeer duidelijk is.
De laatste race hebben we (eeve) tot onze verrassing gewonnen bijvoorbeeld. Niettemin was Sister Ray een duidelijke winnaar met 13.5 punten met 26 punten voor nummer twee.
Naast het feit dat we een geweldig weekend hebben gehad met mooie races, zeer goed comité en prachtig weer is dit een aanrader voor alle IF`s om een eenheidsmeetbrief aan te vragen en deel te nemen aan dit soort wedstrijden.Het i s duidelijk dat de IF z`n faam als uitstekend varend jachtje volledig waar maakt.

Adri van der Velde

Uitslag op https://www.manage2sail.com/nl-NL/event/ZZR19…