Standaard bij de MD5 is een vetgesmeerd lager met een pakkingdrukker (er zit een koperkleurig geval op de schroefaskoker met een vetnippel met slang erop). Regelmatig moet je vet toevoeren (zeker 1 x per 6 uur als je op de motor vaart) door de schroefdeksel op het vetreservoir een slag te geven. Zo nodig kun je de pakkingdrukker aandraaien en het pakkingkoord vernieuwen. Er komt desondanks via de schroefas altijd wel wat water in de bilge. Dit is definitief op te lossen door gebruik te maken van de Volvo stuffing box. Dit kan met zwevend lager zo op de schroefaskoker geschoven worden en is dan waterdicht.

Een Volvo stuffing box is een rubberen mof met rubberen lippen als binnen lager die je op de schroefaskoker klemt en maar 1 x per jaar met een klein beetje vet smeert. Deze kan je (laten) monteren door de schroefas los te koppelen van de motor, de oude pakkingdrukker te verwijderen en de rubber mof te monteren. Kosten: ca € 100,-.
Bij het te water laten van de boot moet je er even in knijpen om verzamelde lucht te laten ontsnappen. Anders smeert het water de lipjes niet en slijt het geheel snel weg. Bij een M26 haal je daarvoor het schot naast de motor weg.

Als je de Volvo stuffing box laat monteren kan de boot meestal gewoon in het water blijven. De klus duurt circa 1,5 uur.