Op deze pagina vind je fotoalbums van eerder georganiseerde evenementen van de Nederlandse Marieholm Vereniging.

Uitslagen Zomerevenement 2017 Uitdam

De wedstrijden van het zomerevenement in Uitdam vonden vrijdags plaats onder regenachtige omstandigheden. Zaterdag was het bewolkt maar droog met veel wind. Zondags waren de omstandigheden goed voor een lange baan tocht.

Uitslagen

facebook 1503955067954

facebook 1503955116609

Jaarprijs NMV evenementen

Ludo Knegtel Jaarprijs 2016

De volgende evenementen die door het seizoen heen, door heel Nederland heen, georganiseerd worden en meetellen voor de NMV Jaarprijs.
Pak je agenda en noteer:

HT Race
Voor de 70e ! keer. Harlingen-Terschelling v.v.
Op donderdag en vrijdag 2-3 juni
Polyclassics Cup
Op zaterdag en zondag 4 en 5 juni

Brouwse Classic Regatta
Op vrijdag en zaterdag 24 en 25 juni

NMV Zomerevenment Westeinderplasssen
Met een wedstijd en een toerklasse start en een beregezellig walprogramma met heel veel Marieholms bij elkaar.
Op vrijdag, zaterdag en zondag 8,9 en 10 juli
www.marieholmvereniging.nl

Kaagweek 2016
met een eigen start voor de Marieholms!
Voor de eerste keer echte IF wedstrijden op een groot landelijk evenement, opmaat naar de Sneekweek?
Op donderdag t/m zondag 14 t/m 17 juli

Kruis van Heeg 2.0
Het 38ste Kruis van Heeg is al weer de 2de in het nieuwe 2.0 jasje.
Op zaterdag 27 augustus

Westeinder Rond & Plat
Klassiek evenement voor Rond en Platbodems, voor (klassieke) scherpe jachten en Marieholms
Op zaterdag en zondag 17 en 18 september.

Verder staan we open voor meer suggesties om bepaalde evenementen aan deze lijst toe te voegen. Vooral uit het zuiden!

Zomertreffen Oude-Tonge 2015: mooi weer, goed gezelschap!

2015-07-20
Het was in Oude-Tonge waar 15 Marieholmschepen van 17-19 juli bij elkaar kwamen voor het jaarlijks Zomervenement en de bijbehorende wedstrijden voor de mooie wisselbeker van de NMV.
Op donderdag hadden zich al heel wat schepen verzameld in de kom van de WSV Oude-Tonge. Onder zomerse omstandigheden konden de schepen ligplaats vinden bij elkaar in de kom tegen het gezellige dorpsplein in het centrum.

Lees meer: Zomertreffen Oude-Tonge 2015: mooi weer, goed gezelschap!

Rondje Vlieland werd blazen over het wad

johannafullspeedNoord, 5 Bft. Naar buiten via het Molengat was geen optie. Dat was duidelijk zaterdag 1 juni om 8 uur 's ochtends in de KMJC van Den Helder. We hielden een korte palaver in de luwte van het clubhuis...

Lees meer: Rondje Vlieland werd blazen over het wad

Zomerevenement 2012: mooi & winderig

pvs admiraalzeilen 1

Afgelopen weekend (29-30 juni en 1 juli) is het zomerevenement van de Marieholmvereniging gezeild.

We begonnen op de Kaag waar donderdagavond de meeste boten aankwamen. Een aantal boten kwam van de nabijgelegen plassen, anderen hadden er een best lange reis voor overgehad en voor sommigen was het evenement onderdeel van hun vakantie. Ook dit jaar weer nieuwe boten en nieuwe gezichten. Het weer was wisselvallig maar zat geweldig mee.

Kijk ook de pdf Uitslagen_NMV_zomerevenement_2012
Zie ook de fotoreportages

Lees meer: Zomerevenement 2012: mooi & winderig

1e Polyclassics Cup groot succes

polyclassics1Afgelopen weekeinde zijn in Stavoren de eerste Polyclassic wedstrijden gevaren. Er hadden zich 4 Marieholms ingeschreven, waarvan er uiteindelijk 2 meededen met de wedstrijden. Tijdens de palaver op vrijdagavond een heldere uitleg over de wedstrijdregels. Op een prachtige zaterdag bij een flinke windkracht 4  in totaal 3 wedstrijden van 1,5 uur gevaren.

Een mooi beeld van 17 klassieke polyester schepen waaronder Ecume de Mer's, Vega's, Marieholms, Vindo's. Afsluiting met een gezamenlijke maaltijd zorgde voor verbroedering tussen de bemanningen van de verschillende typen schepen.

Lees meer: 1e Polyclassics Cup groot succes

Wedstrijdevenement Colijnsplaat

Vrijdag en zaterdag 22 en 23 juli zijn er, met veel wind, de wedstrijden op de Oosterschelde gevaren.
Zondag 24 juli stond er te veel wind om nog de lange toertocht te gaan maken, hetgeen erg jammer was omdat de Oosterschelde echt een prachtig gebied is om te verkennen.
img_3982 klein

Lees meer: Wedstrijdevenement Colijnsplaat

Competitie

Tijdens de evenementen zeilen de aanwezige leden onderlinge wedstrijden. Alhoewel zeer informeel wordt er toch zeer fanatiek gezeild. De wedstrijdbanen worden uitgezet met onze eigen officiele NMV wedstrijdboeien. Je kan contact opnemen met de evenementencommissaris.

Voor de winnaar van het jaarlijks NMV Kampioenschap (Zomerevenement) is er een mooie wisselprijs beschikbaar.

Winnaars wisselprijs:

Wisselrpijs 2014 webgrootte